Indahnya Menjadi Wanita Solehah

Assalamualaikum.



1.Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 orang wali.
2. Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 lelaki soleh.
3. Seorang wanita yang jahat adalah lebih buruk daripada 1,000 lelaki yang jahat.
4. 2 rakaat solat dari wanita yang hamil adalah lebih baik daripada 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.
5. Wanita yang memberi minum susu kepada anaknya daripada badannya (susu badan) akan dapat satu pahala daripada tiap-tiap titik susu yang diberikannya.
6. Wanita yang melayan dengan baik suami yang pulang ke rumah di dalam keadaan letih akan mendapat pahala jihad.
7. Wanita yang habiskan malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit akan mendapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.
8. Wanita yang melihat suaminya dengan kasih sayang dan suami yang melihat isterinya dengan kasih sayang akan dipandang Allah dengan penuh rahmat.
9. Wanita yang menyebabkan suaminya keluar dan berjuang ke jalan Allah dan kemudian menjaga adab rumahtangganya akan masuk syurga 500 tahun lebih awal daripada suaminya, akan menjadi ketua 70,000 maalaikat dan bidadari dan wanita itu akan dimandikan di dalam syurga, dan menunggu suaminya dengan menunggang kuda yang dibuat daripada yakut.
10. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anak yang sakit akan diampunkan oleh Allah akan seluruh dosanya dan bila dia hiburkan hati anaknya Allah memberi 12 tahun pahala ibadat.
11. Wanita yang memerah susu binatang dengan “bismillah” akan didoakan oleh binatang itu dengan doa keberkatan.
12. Wanita yang menguli tepung gandum dengan bismillah”, Allah akan berkatkan rezekinya.
13. Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir akan mendapat pahala seperti meyapu lantai di baitullah.
14. Wanita yang menjaga solat, puasa dan taat pada suami, Allah akan mengizinkannya untuk memasuki syurga dari mana-mana pintu yang dia suka.
15. Wanita yang hamil akan dapat pahala berpuasa pada siang hari.
16.Wanita yang hamil akan dapat pahala beribadat pada malam hari.
16. Wanita yang bersalin akan mendapat pahala 70 tahun solat dan puasa dan setiap kesakitan pada satu uratnya Allah mengurniakan satu pahala haji.
17. Sekiranya wanita mati dalam masa 40 hari selepas bersalin, dia akan dikira sebagai mati syahid.
18. Jika wanita melayan suami tanpa khianat akan mendapat pahala 12 tahun solat.
19. Jika wanita menyusui anaknya sampai cukup tempoh (2 1/2 tahun), maka maalaikat-maalaikat di langit akan khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.
20. Jika wanita memberi susu badannya kepada anaknya yang menangis, Allah akan memberi pahala satu tahun solat dan puasa.
21. Jika wanita memicit suami tanpa disuruh akan mendapat pahala 7 tola emas dan jika wanita memicit suami bila disuruh akan mendapat pahala tola perak.
22. Wanita yang meninggal dunia dengan keredhaan suaminya akan memasuki syurga.
23. Jika suami mengajarkan isterinya satu masalah akan mendapat pahala 80 tahun ibadat.
24. Semua orang akan dipanggil untuk melihat wajah Allah di akhirat, tetapi Allah akan datang sendiri kepada wanita yang memberati auratnya iaitu memakai purdah di dunia ini dengan istiqamah.


Semoga bermanfaat. 
Kopi, 
pasta.




10 Perkara YAHUDI Tak Nak Kita Tahu!

Assalamualaikum.  

1) Israel merupakan salah satu pembekal rokok terbesar dunia, namun rakyatnya tidak digalakkan menghisap rokok yang mereka cipta kerana mereka tahu akan bahana dalam kandungannya!.

2) Israel mempunyai kepakaran dalam mencipta vaksin dan mahir dalam ilmu perubatan, namun ilmu itu hanya untuk orang luar, kerana mereka tahu bahan kimia yang terdapat dalam ubat akan merosakkan untuk satu jangka masa panjang. Penduduk israel sendiri menggunakan Habbatus Sauda dalam perubatan harian.

3) Taktik kaum ibu di Israel ketika mengandung ialah si ibu/ isteri akan mendengar si suami membaca, menyanyi atau mereka akan menyelesaikan masalah matematik bersama-sama untuk mendapat bayi yang bijak dan petah kerana pada ketika ini fikiran dan perasaan si isteri adalah bersambungan dengan anak dalam kandungan berbanding anda bercakap padanya di perut.

4) McDonald di israel telah membuat pengubahsuaian contohnya dari segi minuman. Mereka menggantikan kopi berkafein kepada teh yang mengandungi polyphenols, iaitu unsur kimia yang berfungsi sebagai antioksidan berkekuatan besar untuk membuang sel rosak dan mencegah kanser. Kita disini masih lagi menggunakan KAFEIN BERBAHAYA!

5) Di Israel, mereka akan memakan buah-buahan dahulu sebelum memakan makanan utama. Ini kerana hakikatnya dengan memakan hidangan kabohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah buahan akan menyebabkan kita merasa ngantuk dan lemah dan payah untuk memahami pelajaran disekolah. Sedangkan disini kita dimomokkan dengan memakan buah-buahan sebagai pencuci mulut.

6) Israel terus melakukan berbagai usaha untuk menghancurkan Masjid Al Aqsha dan Qubah Shakhrah sejak 50 tahun yang lalu dengan menggali bawah tanah masjid tersebut agar runtuh dengan sendirinya?

7) Majoriti buku sejarah di dunia mengatakan Negara-negara Arab yang menyerang Israel terlebih dahulu pada perang tahun 1967? Padahal faktanya, Israel yang menyerang Negara-negara Arab terlebih dahulu kemudian mereka merebut kota Al Quds dan Tebing Barat? Tetapi mereka mengatakan serangannya itu adalah serangan untuk menjaga diri dan antisipasi?

8 ) Di Palestin, penduduk kristian Palestin dan Palestin Muslim bersatu melawan penjajah yahudi

9) Pelajar-pelajar di sekolah dilatih dengan taktik ketenteraan dalam bersukan seperti menembak dan mamanah bagi melatih otak memfokus sesuatu perkara dan mempersiapkan diri jika perkhidmatan diperlukan dimasa akan datang.

10) Hosni Mubarak merupakan tulang belakang Israel dan Amerika selama 30 tahun!


Jadi, anda tunggu apa lagi?
Sebarkan!
Biar semua orang tahu!

Copy and paste. 

Gwiyomi Artis Malaysia !

Assalamualaikum , hiii !

huhuhuhuhuhuhhuhuhuhuuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhhu. Maybe kamu semua suda tau, GWIYOMI. siapa yang x taw , ketinggalan zaman lew tuww. ( euw. hahah )

Soooo ... ini saya mau share dengan kamu antara video-video artis Malaysia yang buatt GWIYOMI GWIYOMI ! ^_^v

Gwiyomi Elfira Loy 


Gwiyomi Wawa Zainal




Gwiyomi Nora Danish 




Gwiyomi FBI


Gwiyomi Abon




Gwiyomi Adira (yang ni lawak)



Gwiyomi Nazim




Gwiyomi  Ainan Tasneem




Gwiyomi Siti Nurhaliza 




ENJOY WATCHING!!!!!!!!!!!!

KBYE. MAU TINGUK RAJA LAWAK DULUU ~ HEHEEHHEHEH 

p/s : Actually banyak lagi , tapi rajin rajin kan lah search youtube ea :*

second p/s : undilah BOY rajalawak hihihi.. orang sabah bah.

Bye ~ Assalamualaikum !!!!!

Mega GiveAway By Adam Faiz

Let's joooooinn ....





Cartoon Phineas and Ferb ialah cerita benar !!!!

Assalamualaikum , haaii . 

Tadi masa scroll down news feed kat facebook terjumpa ni.


Mula mula tak percaya . Tapi bila google google jumpa nih . 


Pastu baca-baca betull ~ Oooo . Keh keh, nda payah tekan . Saya tolong copy ja  . 

Some of you may not know this but DID YOU KNOW that Phineas and Ferb is based on a real story? The story is not all about Phineas and Ferb but it is really for their older sister Candace. It is about a Schizophrenic Girl who always had an imagination of what her brothers are doing. She always try to let her mom know of her thoughts but her mom always wouldn't believe her because she had a mental disorder. Referring to the cartoons, you will notice that Candace always fail on making them busted by their mom resulting into their mom don't believing her the next time she has something to say about her brothers.The cartoons is made based on what is written on the Schizophrenic Girl's diary. Where all of what is written in the diary is just all about her imaginations on her brothers. It is really indeed a sad story behind a fun and entertaining cartoon show. :(

NOWW?? P'cayaaa? Byeee .... byeeee ... byeeeee salamm .. btw, selamat mengundi bagi yang dah 21++ :D keh keh keh.



Segmen Blogwalking and Follow

Assalamualaikum, darling darling semua. hahahahaha. 





Jumlah followers : 132
Hope I win. hihi. 

New header !

Assalamualaikum. Hai . ^^

Huuhh , penat habis jalan . hehe 

Cuba tengok saya punya new header. 

Sudahh ? haha .

K , comment sikit ! ^^

Itu saya buat guna photoshop cs6.
Letak muka saya besar besar lagi sana. Hahaha. Biasalah, pemilik blogg . 

but tulisan dia tida terlampau nampak . 

Hmm , i'll edit it later lah! 


bye bye . assalamualaikum .. 

Alhamdulillah ~

Assalamualaikum! Haii. Im back. huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu .

Selama ni laptop rosak. Kalau satu ja nda pa . ini dua dua sekali .

Ok, sy ndk update 1 bulan lebih maybe sudah.

you know? baru sy perasan yang font untuk chatbox sy terlebih kecil. -_- Di laptop sy okay ja. ENTAH KENAPA, MENGAPA.


Result sekolah saya, SANGAT BAGUS. ( KATA LAWAN) Keciwa... keciwa ... :(

First time oo , dapat result teruk gini . Dapapt no. 7 ! -.- selama ni okay ja. Top  3 :DD

So, 2 weeks lagi mau PEPERIKSAAN PENGGAL PERTAMA. Pray for me ea? :3 plish plishh. I nak kasi kalah top 3 tu, Andre aina and J. hahahahahahkss.

Tidak ku sangka .... 4 bulan lagi ok. Untuk apa? untuk apa?


lu pikir la sendiri ...


UNTUK UPSR LAH BAHHH . Ndak kan nda tauuuu   ....


Beberapa minggu lepashh , blog saya menang segmen nabila medan. ;)) Menang apa? review je. hewhewww.

http://milikhusnahumairah.blogspot.com/2013/04/review-blog-khairunnisa.html


Terkambang sy ... tyme membaca . hewhew . haha . kbye . Selamat maghrib olsss . LOL.

Bye, salam ^_^